زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

براي ديدن عکس های کلیسای جامع کلن در کلن ، المان (اينجا) را کليک کنيد

کلیسای جامع کلن (cologne cathedral) (آلمانی: Kölner Dom ، نام رسمی: Hohe Domkirche St. Peter und Maria) در کلن ، با ۱۵۷ متر بلندی، دومین کلیسای بلند در کشور آلمان و سومین در کل جهان محسوب می‌شود. این کلیسا بین سالهای ۱۸۸۰ (میلادی) تا ۱۸۸۸ (میلادی) بلندترین ساختمان جهان بود. این بنای زیبا و عظیم، محبوبترین دیدنی ساختمانی در کشور آلمان به حساب می‌آید . در سال ۲۰۰۱ (میلادی)، ۵ میلیون و در سال ۲۰۰۴ (میلادی)، ۶ میلیون جهانگرد از این بنا دیدن کردند (تقریباً به اندازه بازدیدکنندگان برج ایفل در شهر پاریس)

این کلیسای جامع دوقلو ، همچنین پس از کلیسای جامع سویلا و کلیسای جامع میلان ، سومین کلیسای بزرگ عصر گوتیک به حساب می‌آید. این بنا در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در رده میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

ساخت کلیسای جامع کلن در سال 1248 آغاز ، و پس از شش صد سال ، در سال 1880 به پایان رسیده است . ناقوس بزرگ مناره ی جنوبی این کلیسا که در سال 1874 نصب شده است ، یکی از بزرگترین ناقوس های جهان است . طی جنگ جهانی دوم ، کلیسا به شدت آسیب دید ، ولی پس از جنگ ، دوباره بازسازی شد .

ایستگاه مرکزی قطار کلن ، مجاور آن و به نام کلیساست . مجاور کلیسا جامع کلن  (cologne cathedral) ، مراکز خرید مناسبی قرار دارد.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد