زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

از شکوه کوه فوجی گرفته تا آتشفشان های زیر آبی، در مجموع 109  آتشفشان فعال در ژاپن وجود دارد که حدود 10 درصد از تمام آتشفشانهای فعال در جهان را تشکیل می دهند. از آنجا که بیش از 70 درصد از ژاپن تحت پوشش مناطق کوهستانی می باشد، تعجبی ندارد که آتشفشان های این کشور نقش قابل توجهی را در فرهنگ و اساطیر ژاپن ایفا می کند. آتشفشان های واقع در ژاپن یک سفر با هیبت و الهام بخشی را برای مسافران به ارمغان می آورد. 

5  مونت آسما (کوه آسما)  (Mount Asama) 

مونت آسما

مونت آسما که واقع در مرکز جزیره اصلی ژاپن در هونشو می باشد، 2568  متر بالاتر از سطح دریا بوده و بر شهر کاروزوا سلطه افکنده است. شهرت مونت آسما به دلیل فوران آن که در سال 1783 رخ داده است می باشد که در طی آن، 1500  نفر کشته شدند. این کوه از فعال ترین آتشفشان های کوه هونشو می باشد که به تازگی در سال 2009  نیز فوران کرده است. در طول این فوران،  خاکسترهای آن حتی توکیو نیز رسید. با وجود خطر فوران های دیگر، مونت آسما به یک بخش محبوب برای تعطیلات مبدل شده است. در اطراف این کوه، چشمه های آب گرم طبیعی بسیاری دیده می شوند. 

4  ساکوراجیما (Sakurajima)

ساکوراجیما

مشرف به شهر تاریخی کاگوشیما در جزیره کیوشو ، سه آتشفشان وجود دارد که آتشفشان های ساکوراجیما را تشکیل می دهند. از این تعداد، مینامی دیک فعال ترین آنها می باشد و به طور منظم خاکستر را بروی شهر بخش می کند. مسافران ماجراجو که می خواهند یک تجربه نزدیک با آتشفشان های فعال داشته باشند، می توانند ساکوراجیما را انتخاب کنند. در حالی که بازدید کنندگان مجاز به صعود به لبه دهانه نیستند، ولیکن با حدود دو ساعت پیاده روی در دامه کوه می توان یک منظره بسیار عالی را مشاهده نمود. 

3  مونت اونزن (کوه اونزن) (Mount Unzen)

مونت اونزن

در نزدیکی شهر شیمابارا در جزیره کیوشو ، گروهی از آتشفشان ها در کوه اونزن نهفته می باشند. فوران این آتشفشان دارای یک  قدمت شش میلیون ساله می باشد، اما تا همین اواخر، تصور می شد که آنها دیگر خاموش شده اند. یک پارک ملی در سال 1934 تاسیس شد و یک روستای کوچک نیز برای اقامت بازدید کنندگان در اطراف این کوه برپا شد. در سال 1990، یکی از آتشفشان های این کوه شروع به فوران نمود، ولی امروزه همچنان خاموش می باشد و از اینرو،  بازدید کنندگان می توانند به قله 1359  متری آن صعود کنند تا از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. 

2  کوه آسو (Mount Aso)

کوه آسو

کوه آسو در واقع پنج قله آتشفشانی جداگانه است. این کوه که در جزیره جنوبی ژاپن از کیوشو در نزدیکی شهر کوماموتو واقع شده است، منطقه آتشفشانی آسو آنچنان عظیم است که کل روستای نواحی اطراف را در بر می گیرد. یکی از پنج آتشفشانها، یعنی کوه ناکادائه ، هنوز هم فعال می باشد و جاذبه اصلی منطقه محسوب می شود، اما زمانی که آتشفشان گازهای سمی را انتشار می کند، کل منطقه تعطیل است. 

1  کوه فوجی (Mount Fuji)

کوه فوجی با بلندای ۳۷۷۶ متر ، بلندترین کوه ژاپن است. این کوه یک آتشفشان خاموش است که آخرین فوران آن به سال‌های ۱۷۰۷-۱۷۰۸ میلادی برمی‌گردد. کوه فوجی یکی از سه کوه مقدس ژاپن است. دامنهٔ کوه فوجی در مرز بین استان‌های شیزوئوکا و یاماناشی در غرب توکیو قرار دارد و می‌توان آن را در یک روز آفتابی دید. کوه فوجی نزدیک به کنارهٔ اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی واقع شده است و سه شهر کوچک آن را احاطه کرده‌اند. ظاهر زیبای کوه فوجی که به شکل یک مخروط متقارن است، به عنوان نِمادی از کشور ژاپن شناخته شده است. 

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد