زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

مناطق مختلفي براي لذت‌بردن از زيبايي‌هاي طبيعت وجود دارد؛ کوه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و... از مقصدها و هدف‌هايي هستند که مي‌توانند به فراخور ويژگي‌هاي خود، محيطي آرام يا هيجان‌انگيز براي گردشگران به وجود آورند. در اين ميان گردشگراني هستند که يک مقصد گردشگري را محيطي دور از مناطق يادشده با ويژگي متفاوت، همسو با آب و خاک تصور کرده‌اند.
سواحل شني از نقاطي است که مورد توجه بسياري از گردشگران قرار دارند؛ جاذبه‌هايي مخصوص که هر گردشگري تمايل زيادي براي تجربه آن دارد. آنچه در ادامه مي‌خوانيم معرفي چند ساحل جهان است که به دليل ويژگي‌هاي منحصربه فرد خود تا حدودي به مقصد نخست گردشگران و علاقه‌مندان به سفرهاي دريايي تبديل شده‌اند.

کاکس بازار،‌ بنگلادش:

کاکس بازار را مي‌توان يکي از زيباترين سواحل تفريحي جهان براي علاقه‌مندان به جاذبه‌هاي ساحلي معرفي کرد. اين ساحل با عرض 125 کيلومتري خود همراه پوششي از گياهان دريايي به يکي از زيباترين و طولاني‌ترين سواحل شني جهان تبديل شده است. اين ساحل که در 150 کيلومتري منطقه «چيتاگونگ» قرار گرفته است، به «گل زرد» نيز شهرت دارد. اما در زمان جزر و مد دريا، اين منطقه ديگر منظره‌اي براي تماشا نيست، بلکه مي‌توان در آن حمام کرد. کاکس بازار در فهرست عجايب 7گانه جهان نيز قرار دارد.

ساحل بزرگ کاليفرنيا، امريکا:

کالفيرنيا يکي از ايالت‌هاي پر گردشگر امريکاست و در حقيقت جاذبه‌هاي اين منطقه در تمام فصول سال مملو از جمعيت است. ساحل بزرگ نيز يکي از بخش‌هاي تفريحي اين ايالت است که به رغم ديگر مناطق، چندان شلوغ نيست و به همين دليل يکي از مکان‌هاي مناسب براي دوستداران جاذبه‌هاي ساحلي به شمار مي‌آيد. قله مخروطي مرتفع‌ترين نقطه ساحل بزرگ است که حدود يک مايل بالاتر از سطح دريا و 3 مايل از اقيانوس فاصله دارد.

ساحل شن صورتي، باهاماس:

از ديگر سواحلي که مي‌توان ارزشي براي تماشاي آن قائل شد، ساحل شن صورتي در باهاماس است. اين ساحل به خاطر رنگ ويژه شن‌هاي آن که نمايي صورتي‌ دارند، در کنار سواحل سفيد از محبوبيت ويژه‌اي نزد گردشگران برخوردار است. اين منطقه که با 3 مايل طول و 50 تا 100 فوت عرض در حاشيه يکي از تفرجگاه‌هاي ساحلي اين کشور قرار دارد، هر ساله گردشگران بي‌شماري را به سوي خود جذب مي‌کند.

ساحل پاراکاس،‌ پرو:

پرو يکي از کشورها و مقصدهاي مهم گردشگري جهان است؛ کشوري که از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي قابل ملاحظه‌اي برخوردار است. آنچه در اين گزارش مورد اشاره قرار مي‌گيرد،‌ شهر تاريخي ماچوپيچو نيست، بلکه ساحل زيباي پاراکاس است. پاراکاس از سواحل معدود و کمياب جهان به شمار مي‌آيد که گردشگران مي‌توانند در آن شاهد رفت و آمد پليکان‌هايي باشند که بدون هيچ‌گونه ترسي به زندگي خود ادامه مي‌دهد. اين ساحل به مجمع‌الجزاير پاراکاس در جنوب پرو تعلق دارد و بخش زيادي از آن منطقه حفاظت‌شده است.

ساحل بوراکاي، فيليپين:

ساحل بسيار زيبا بوراکاي يکي از مشهورترين مقصدهاي گردشگري فيليپين در 300 کيلومتري جنوب مانيل است. اين منطقه «زيباترين ساحل آسيا» نام‌گذاري شده و گردشگران نيز آن‌ را «بهترين ساحل گرمسيري جهان» مي‌دانند. طول اين ساحل که شن‌هاي سفيد سرتاسر آن را پوشانده، حدود 4 کيلومتر است. ساحل بوراکاي محلي مناسب براي غواصي و ماهي‌گيري به شمار مي‌آيد و قايق‌هاي موزي‌شکل از امکاناتي است که گردشگران را به نقاط مختلف اين ساحل هدايت مي‌کنند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد