زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

با توجه به اینکه جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands) در فاصله زیادی از سواحل اکوادور قرار دارند، ولی جاذبه های آنها فوق العاده شگفت انگیز است و ارزش بازدید را دارد. همانطور که از مجمع الجزایری که به چارلز داروین الهام بخشید انتظار می رود، حیات وحش این جزیره و حیوانات و پرندگان شگفت انگیز آن هرجا که نگاه کنید وجود دارند. چشم اندازها و مناظر دیدنی و دهکده های آن باعث می شوند که جزایر گالاپاگوس تبدیل به جاذبه گردشگری منحصر بفردی برای گردشگران باشد.

10 خلیج تورتوگا (Tortuga Bay)

خلیج تورتوگا

شاید بهترین سواحل در گالاپاگوس ، در خلیج تورتوگا یافت شوند زیرا گستره وسیعی از سواحل رمانتیک با شن های ریز سفید درست بیرون از پورتو آیورا در سانتا کروز وجود دارد. شاید دسترسی به این ساحل چندان آسان نباشد، ولی پیاده روی 40 دقیقه ای در امتداد ساحل واقعاً ارزشش را دارد. حتی در روزهای شلوغ هم همیشه جای کافی برای استفاده از زیبائی محیط بکر اطراف وجود دارد. 

9 لا لوبریا (La Lobería) 

لا لوبریا

لا لوبریا کمتر از 10 دقیقه با ماشین از پورتو با کروز مورنو در سن کریستوبال فاصله دارد و از طریق خلیج تورتوگا زودتر به آن می رسید. با آنکه مناظر پانورامیک تورتوگا را در آنجا نمی بینید، ولی این ساحل شبیه به هلال ماه زیستگاه شیرهای دریایی و بچه شیرهای دریایی بانمک است. شیرهای دریایی در گالاپاگوس کاملاً  آرام و بی آزار هستند و بعضی از آنها زیر نور آفتاب دراز کشیده و از آرامش لذت می برند و شیرهای دریایی بیدار نیز با کسانی که به آنها آسیب نزنند خوب کنار می آیند. یادتان نرود که لاکپشت های دریایی که در آّب های کم عمیق زلال شنا می کنند را ببینید. 

8 سیمور (Seymour)

سیمور

جزیره آفتابی سیمور پر از انواع پرندگان جالب باشد که این شاید دور از انتظار باشد . مرغ های دله (Frigate birds) با کیسه های بادکنکی شکل در قسمت گلویشان در میان بوته ها می چرخند و بینندگان را به حیرت می اندازند. سیمور زیستگاه پرنده ای به نام غاز پاآبی نیز است که با پاهای آبی رنگشان و قیافه های بامزه آنها شناخته می شود.  

7 صخره کیکر (Kicker Rock) 

صخره کیکر

صخره کیکر (لئون دورمیدو) درست در ساحل شرقی سن کریستوبال از اقیانوس سر برآورده است. این صخره که از دور منظره شگفت انگیزی دارد نقطه خوب و محبوبی برای شیرچه و غواصی است. در آبهای اطراف این صخره حیات زیر آبی شگفت انگیزی وجود دارد. اگر به غواصی و شنا علاقه دارید حتماً باید از تونل زیر این صخره عبور کنید و فشار قوی جریان آب آنرا تجربه کنید. 

6 پوئرتو ویلامیل (Puerto Villamil)

پوئرتو ویلامیل

در حالیکه پوئرتو ایورا بطور شگفت انگیزی پیشرفت کرده و توسعه یافته، بخش شهری پوئرتو ویلامیل هنوز هم مثل قبل است و خیابان های آن از سنگ های گدازه ای ساخته شده اند و هیچ دستگاه ATM در هیچ کجای آن نمی بینید. فقط در چند تا از جزیره های بزرگ گالاپاگوس تعداد محدودی وسیله نقلیه وجود دارد و میدان اصلی آن کاملاً خالی است. فقط چند صد یارد دورتر از مجموعه رستوران های هوای آزاد است که ساختمان ها تمام می شوند و جاده های خاکی نمایان می شوند. 

5 لاس تینتوره راس (Las Tintoreras) 

لاس تینتوره راس

با قایق کوچک می توان از پوئرتو ویلامیل به لاس تینتوره راس رسید که مجموعه کوچکی از جزیره ها است. این جزیر ه های کوچک زیستگاه خارق العاده ترین موجودات گالاپاگوس هستند و لاکپشت های دریایی و پنگوئن ها در آبهای اطراف زندگی می کنند و کوسه های سر چکشی در تونل های زیرآبی بین صخره ها شنا می کنند. روی خشکی نیز مارمولک ها آفتاب می گیرند و در توده ای از صخره های گرانیتی پنهان می شوند. 

4 ارتفاعات سانتا کروز (The Santa Cruz Highlands)

ارتفاعات سانتا کروز

ارتفاعات سانتا کروز زیستگاه جمعیت لاک پشت های جزیره است که بعضی از آنها صد سال سن دارند. اینکه دقیقاً چند لاک پشت در جزیره وجود دارد بستگی به این دارد که در چه وقتی از سال هستیم. ولی هر جا قدم بگذارید به خصوص در بخش های سرسبز و پر شاخ و برگ آنها را می بینید. قبل از آنکه به سمت ساحل برگردید، حتماً از تونل های زیرزمینی گدازه ها دیدن کنید و حتماً لوس جملوس ، دو حفره آتشفشانی فراخ به اندازه مساوی، را هم ببینید. 

3 پوئرتو ایورا (Puerto Ayora)

پوئرتو ایورا

پوئرتو ایورا بزرگترین دهکده در جزایر گالاپاگوس ، مکان شگفت انگیزی است که باید چند روز آنجا بمانید. این مکان جایی آرام و بسیار امن است و چند رستوران و کافی شاپ در امتداد اونیدا چارلز داروین وجود دارد که می توانید به آنها سری بزنید. در انتهای شمالی آن ایستگاه تحقیقاتی چارلز داروین قرار دارد که بچه لاک پشت ها از جزایر مختلف گالاپاگوس قبل از آزاد شدن در طبیعت در آنجا تغذیه می شوند. بازار ماهی بعدازظهر بهترین مکان برای گذراندن بعدازظهر و تماشای پلیکان ها و شیرهای دریایی است که امیدوارند ماهیگیران به آنها غذا بدهند.

2 بارتولومه (Bartolomé)

بارتولومه

جزیره کوچک غیرمسکونی بارتولومه یکی از پربازدیدترین مکان ها در کل مجمع الجزایر است و در عین حال بسیاری از حیوانات مشهور دیگر گالاپاگوس را ندارد. در عوض گشت های تفریحی با قایق به بارتولومه برای تماشای مناظر نفسگیر آن صورت می گیرد. در گوشه ای از یک طرف آتشفشان بارتولومه پله هایی کنده شده و با بالا رفتن از این پله هاست که می توانید مناظر پانورامیک جزیره های مجاور را تماشا کنید. در خلیج کناری پنگوئن ها شیرجه می زنند و لاک پشت ها شنا می کنند و ماهی های رنگارنگی زندگی می کنند. 

1 جزیره داروین (Darwin Island)

جزیره داروین

بخاطر دوری جزیره داروین از جزیره های اصلی، فقط چند گشت تفریحی معدود برای بازدید از جزیره داروین وجود دارد. این جزیره هیچ مکان دیدنی خشکی ندارد ولی شیرجه در کنار طاق سنگی مشهور آن در دنیا بی نظیر است و حیات وحش دریایی منحصر بفردی در این منطقه وجود دارد. جریان آب سرد آن بسیار قوی است، ولی کوسه نهنگ ها، لاک پشت های عظیم الجثه و موجودات آبی دیگری در این ناحیه زندگی می کنند. افرادی کمی هستند که سفر طولانی به این مکان دورافتاده در گالاپاگوس را تجربه کرده باشند، ولی آنهایی هم که رفته اند پشیمان نشده اند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد