زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

هميشه ديدار کردن از چاه کمي رعب آور و دهشت انگيز است اما اگر چاه چاند بائوري (Chand Baoli) را ببينيد شايد نظرتان عوض شود. اين چاه که در روستاي Abhaneri در استان Rajasthan هندوستان قرار دارد، حدود هزار سال پيش يعني در قرن دهم ميلادي ساخته شده است. 
علت ساختن چاه چاند بائوري به اين شکل مبارزه با مشکلات کم آبي بوده که در اين منطقه مشاهده شده است، چرا که اهالي اين روستا مجبور بودند چاه هاي بسيار بسيار عميقي حفر کنند و از آن آب در بياورند اما عمق بلند بسياري از چاه ها شايد مانع سالم رسيدن چاه کن ها تا آخر حفر چاه مي شد. به هر حال بايد راهي نو در اين کار ايجاد مي کردند که البته ذهنشان هم به خوي کار کرده و چاه پله اي ايجاد کرده اند! 
چاه چاند بائوري
مردم اين منطقه براي برداشت آب مجبور بوده اند يک ارتفاع ۳۱ متري که چيزي حدود يک ساحتمان ۱۳ طبقه اي است را از اين پله ها که جمع آن ۳۵۰۰ پله است پايين بيايند و آب برداشت کنند. 
علاوه بر پله اي بودن اين چاه که آن را خاص کرده مي توان گفت که، مدل معماري اين چاه در هزاران سال پيش نشان از اصالت هنر در هندوستان داشته است. 
در مقابل اين چاه عجيب يک معبد قرار دارد که مربوط به سال ۸۰۰ ميلادي است و هنوز هم پا بر جاست. 
اين محل و چاه داراي فواره هاي جالبي است که از آن در فيلم هاي مهمي استفاده شده و برخي سکانس هاي فيلم ها در اين مکان، فيلم برداري شده است که نشان از اهميت آن براي مردم هند است.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد