زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

مهر/ مديرعامل سازمان زيباسازي از تشکيل موزه موقتي مجسمه در عمارت عين الدوله خبر داد و گفت:تا زمان پيدا کردن مکان و برنامه ريزي براي طراحي فضاي مورد نياز، عمارت عين الدوله پايگاه اوليه موزه مجسمه مي شود.
 
جمال کامياب، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينکه با توجه به فعاليت هاي گسترده سازمان در حوزه مجسمه سازي و هنرهاي شهري در سالهاي اخير، ايده موزه مجسمه شکل گرفت، افزود: با توجه به فعاليت هاي سازمان در اين حوزه ضرورت در نظر گرفتن مکاني براي نگهداري آثار هنري و مجسمه هاي شهري به خصوص مجسمه هايي که از سوي هنرمندان شاخص و مطرح در سطح شهر استفاده شده است، پيشنهاد تشکيل موزه شکل گرفت.
او با تاکيد بر اينکه برنامه ريزي براي طراحي فضاي مناسب براي احداث موزه در حال پيگيري و انجام است، گفت: متاسفانه تاکنون مکاني مناسب براي احداث موزه به دست نيامده است و به همين دليل فعلا اين موزه به صورت موقت در عمارت عين الدوله بر پا مي شود.
 
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينکه اين عمارت مرکز فعاليت هاي مجسمه سازي سازمان است، ادامه داد: عمارت عين الدوله به عنوان پايگاه اوليه موزه مجسمه پايه گذاري شد تا در آينده با توجه به شرايط لازم براي نگهداري مجسمه ها و افزايش تعداد آثار، مکان مناسب تري به عنوان محل دائمي موزه مجسمه انتخاب شود.
 
به گفته کامياب در کنار تشکيل اين پايگاه اوليه، برنامه ريزي و سياستگذاري براي شکل گيري اين موزه نيز آغاز شده است و شوراي تخصصي تحت عنوان " شوراي سياستگذاري موزه" در حال شکل گيري است.
او با تاکيد بر اينکه اين شورا، مشورتي، سياستگذار و تصميم ساز است، گفت: اين شورا از اساتيد برجسته مجسمه سازي در حال شکل گيري است و در اولين مرحله ماموريت دارد ضوابط و شرايط اساس نامه فعاليت موزه مجسمه را به نحو جدي پيگيري کند.
 
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينکه براي راه اندازي موزه، شناسايي و تحويل آثاري که در موزه قرار خواهد گرفت، ضروري است، افزود: اين آثار از ميان کارهاي هنرمندان، مجموعه داران، وراث و آثاري که در سطح شهر جانمايي شده اند، از سوي شوراي سياستگذاري انتخاب مي شود.
به گفته کامياب آثاري که در موزه نگهداري خواهد شد تنها به تهران اختصاص ندارد و کار فراتر از سطح شهر تهران و در ابعاد کلانشهرها برنامه ريزي شده است و به آثار فاخري که در ساير شهرها قرار دارند براي اضافه شدن به گنجينه موزه توجه خواهيم داشت.
او با بيان اينکه کارهايي که در موزه قرار خواهد گرفت شامل تمامي کارها از ابتداي فعاليت هاي مجسمه سازي در ايران تاکنون خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۹۰ اثر از هنرمندان مختلف در گنجينه سازمان زيباسازي شهر تهران حضور دارد که با شناسايي آثار فاخر به مرور اين گنجينه غني تر شده و افزايش خواهد يافت.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با تاکيد براينکه اعضاي شوراي سياستگذاري به طور قطعي انتخاب نشده است و شکل گيري شورا از سوي سيد مجتبي موسوي در حال پيگيري است، ادامه داد: براي شناسايي و کشف کارهاي فاخر مجسمه سازي در تهران و ساير شهرها تنها به شورا اکتفا نخواهيم کرد و از کانالهاي مختلف به دنبال يافتن آثار هستيم تا بتوانيم موزه اي در خور مجسمه هاي شهري شکل دهيم.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد